4 Şubat 2012 Cumartesi

Ohhh beee-??? relief

İngilizcesini yazmam gereken yere " ? "koymamın sebebi aynı anlamı ifade eden bir ingilizce birsey bulamamis olmamdır. Neyse konumuza dönelim. Arkadaşlarımız geldi... oturduk....çok güzeldi.... gittiler... maalesef... amaa ben çok iyiyim. İnanılmaz iyileştim, o yüzde oh beee dedim. Oğlum da "bitmek bilmez!!!!" gezmelerinden döndü, yanımda oturuyor o yüzden de ohh beee.
Yılbaşı gecesi bir arkadaşta otururken yine bir başka arkadaşım bir tatlı getirmişti. Benim çok şekerli şeylerle aram pek yoktur, o yüzdende tuzlu yada ekşi vede sütlü tatlıları pek severim. 1.) "Tuzlu-tatlı" hissini  bana en çok verebilen malzeme ise milföy olmuştur hep. 2:) Bir kere  nar'lı güllaç yedim- tatlı ve ekşi....tam benlik.... bugün birşeyler hazırlamak için mutfağa girdiğimde gözüme patlak bir nar ilişti...tabiiki direkt bende, o güllacı çağırıştırdı.... sonraki karede buzluktan birşey alırken milföy hamurlarını gördüm... işimi yapmaya devam ettim. Bir süre sonra ne tatlı yapsam acaba diye düşünürken narlı milföy tatlısı takıldı aklıma. Dünyanın en pratik tatlısı, paylaşmak istedim.
Malzeme
Milföy hamuru
1 adet Nar (patlak olmasada olur)
Vanilyalı puding (evde o vardı)
Pudra şekeri

Tahmin etmesi zor değil ama tarif kısaca, pudingi pişir, içine nar tanelerini kat, milföy hamurlarını 1/2 kare kes ve fırında 150 derece civarı 15-20 dk. pişir, hamurları katmanlarından 2'ye ayır ve içine puding doldur, üstünü kapat, pudra şekeri serp, üzerini süsle (ben nar ve nane kullandım)
veee sonuç

((Bu arada, bu yukarda yazdıklarım bana Darren Brown 'un "subliminal reklam" deneyini çağrıştırdı. Seyretmek isterseniz linki))
http://www.youtube.com/watch?v=BjueOXCy3OM

İngilizce bilmeyenler için kısaca anlatayım. Darren 2 tane (usta- diğer insanları reklam yoluyla nasıl kandırabileceğini çok iyi bilen diye tanımlıyor)  reklamcıyı otellerinden alıp taksiyle gizli bir yere getiriyor ve bir şirket açacağımı hayal edin isim, imge v.s  ile ilgili reklam fikrini yarım saatte oluşturmalarını söylüyor  ...bu arada kendi de onların ne hazırlayacağı ile ilgili tahminini bir kağıda çizip saklıyor. Onlar düşünüp-taşınıp bir çizim sunuyorlar... 6-7 dakikalık bir çekim bu ve birçok konuşma var, ama görüntüler yeterince açıklayıcı... sonuçta da subliminal reklamlar nasıl zihni kontol edebilir onu anlatıyor...

The reason why I put a "?", is that I couldn't come up with something in English implying the same word as "Oh be" (I even looked it up in online dictionaries, nothing to satisfy me). It is a sign of relief, and I will not translate "oh be". OK let's turn to my subject. Our friends came....we were together...it was good...they went...unfortunatly...But I feel soo well, that's why I said "ohh beee". And my son has returned back from his "never ending" stoll, and is sitting next to me so another "ohh beee"
On new years eve, when we were at a friends house another friend of mine had brought a sweet. I have little interest in things that are very sweet, and I like salted or sour -sweet things. 1:) the thing that has given me "salted-sweet" feeling has always been puf pastry. 2:) Once, I ate (Gullac=sorry no translation) with pomegranate- sweet and sour...just for me... today when I was in kitchen to prepare something I saw a cracked pomegranate...and of course it reminded me of the "gullac"... and in the next step, while I was taking something out from the freezer I saw the puf pastries... I continiued my work. A while later on I was thinking what kind of sweet would I make and my mind was hooked on to puf pastry with pomegranate. It's the most practicle sweet in the world, I wanted to share.
Ingrediants
puf pastry
1 pomagranade (It doesn't have to be cracked)
vanilla Puding
confectionar's sugar


It's not hard to guess but shortly, cook the pudding, put pomagranade grains in it, cut the puff pastries 1/2 each square and cook 15-20 minutes in 150 degree C. oven, divide each pastry from half the level and put puding inside, close it, sprinkle confectionar's suger on top, decorate (I used pomegranate grains & mint leaves)
And the result


((By the way, the things that I have written reminded me of Darren Brown's subliminal advertising experiment. If you would like to watch the link is...))

http://www.youtube.com/watch?v=BjueOXCy3OM




2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, ben bu tarifi ilk yaptığımda içine kendi hazırladığım muhallebiyi koymuştum, ama hazır pudingle daha güzel oluyordur, en azında kıvamı daha iyi tutturulur :) canım çekti eve gidince yapmama lazım :)

    YanıtlaSil
  2. Sizin yaptığınız şekli daha doğal ve daha doğru versiyonu bence... ama benim işime geldi hazır pudingi katmak. Bir daha ki sefer tembellik etmeyip bende kendim yapacam muhallebiyi...

    YanıtlaSil