13 Şubat 2015 Cuma

Sevgilim olur musun? - Will you be my valentine?

Sevgililer günü ne zamandır kutlanıyor ülkemizde ben hatırlayamıyorum. Tek hatırladığım oğlum küçüktü  ve arkadaşlarımız sevgiler günü diye hepimize bir yerde rezervasyon yapmıştı. Eşimle bu da nedir demiştik şaşırarak ama gittik, maksat keyifli bir gece geçirmek olsun... Bu bizim ülkemizde mi daha geç bilinir oldu yoksa bütün dünya gittikçe bu sevgililer günü çılgınlığına kendini hızla kaptırıyor bilemiyorum ama benim çocukluğumun bir bölümü İngiltere'de geçti ve hiç böyle bir gün hatırlamıyorum...olsaydı hatırlardım çünkü biz kendi kabuğunda yaşayan bir aile olmadık hiç bir zaman... Okul kiliseye götürdü herkesi, kardeşimle giderdik (annem benim çocuklarımı herhangi bir sebeple diğerlerinden ayırmayacaksınız diye direttiği için) , Noel kutlamalarına katılırdık, her neyse o ülkenin adetleri bizde İngiliz arkadaşlarımızla beraber yaşadık.  Diyeceksiniz ki o zaman çocuktun nereden bileceksin? Ama bu günlerde internet yıkılıyor çocuklarla yapılacak sevgililer günü etkinlikleri diye... Yani çocuklar biliyordur herhalde...

Bu tür günleri pek sevmem ben gerçi.... Anneler günü, Babalar günü, sevgililer günü.. Annesi, babası, sevgilisi olmayan insanlar görürüm eksik, mutsuz, değersiz hissederler. Özellikle küçük çocuklara hiç kıyamam...

Neyse,çok uzattım... Önemli olan başta kendimiz olmak üzere, sevebilmek ve sevildiğini hissedebilmek...bunu da tek bir günle kısıtlayamazsın aslında o yüzden tüm günleriniz sevgiyle geçsin...

Kısa kısa 14 Şubat - Sevgililer günü
  • İsa'nın ölümünden sonra Roma'lı imparatorlar Roma tanrılarına inanılmasını şart koşmuş ama din adamı Valentine gizli gizli İsa'nın öğretilerini anlatmaya devam etmiş...
  • Yine Roma'lı imparatorlar askerlerin evlenmesini, savaş sırasındaki başarılarını düşürdüğü gerekçesiyle yasaklamış ama Valentine onları gizlice evlendiriyormuş...
  • Bir gardiyanının kör olan kızı'nın üzernde bir mucize gerçekleştirmiş ve kızın gözleri açılmış...
  • Tüm bu sebeplerden dolayı idam edilmiş ve idam edilmeden önce gardiyanın kızına "Sevgilinden" imzalı bir veda mektubu bırakmış... 
  • 14 Şubat kuşların çiftleşme günü olarak bilinirmiş...-Hahaha,eee yani?
  • 1800'lü yıllarda Amerikalı Esther Howland ilk sevgililer günü kartını yollamış ve böylece başlamış kutlamalar...
  • Sevgilisi olmayan erkekler beğendikleri kızlara imzasız "Sevgilim olur musun?" kartı yollarmış ve kızlar bu kartın kimden geldiğini bulmaya çalışırmış - bak bu eğlenceliymiş... (Downton Abbey diye bir dizi seyrediyorum bayılarak, böyle bir sahne vardı orada) 
  • Suudi Arabistan'da sevgililer gününü anımsatan kırmızı şeylerin satışı yasakmış...
Bu arada bu yapmış olduğum tablet kılıfını daha önce yayınladığımı hatırlamama rağmen blogumda bulamadım... Ya yayınlamamıştım, ya silindi bir sebepten yada o kadar aramama rağmen gözümden kaçtı... İkinci kez yayınlıyorsam özür dilerim, inanın ki bilmeden...


I can't remember when we first started to celebrate Valentines day in our country. The only thing I remember is my son was very young and our friends had made a reservation at a restaurant for all of us on Valentines day. We were surprised and said "What is this?" but still went for a nice night out... I don't know if it is recently known in our contry or if the world is rapidly getting involved with the Valentines day maddness. A part of my childhood was in the UK and I have no memories as such... I would remember if there was a celebration as we were never a conservative family... The school would make church trips for the students we would also go with my brother (my mum was persistant that they would not seperate us from the rest of the students, no matter what), we would attend christmas celebrations, whatever the traditions were, we would be part of it as the rest of our school friends.  You can say "You were a kid, how would you know?", but nowadays the internet is exploding with Valentines day activities with kids... So I bet they know...

I don't like these days though... Mother's day, Father's day, Valentines day... I always see that people who don' t have a mum or dad or Valentine feel incomplete, unworthy and get upset... I especially feel sorry for little kids...

Anyway I've written far too long...  The only thing that is important is being able to love... To  feel  loved...and you can't limit this to only one day so may all your days pass in love...

14 February - Valentines day in short

  • After the death of Jesus the Roman emperors demanded every body to believe in the Roman gods but priest Valentine secretly continiued on spreading the teachings of Jesus...
  • Again the Roman Emperors banned the marriage of Roman soldiers because it obstructed their success in a battle but Valentine was secretly marrying them...
  • He performed a miracle and cured a jailer's daughter of her blindeness...
  • Because all of these he was sentenced to death but before the day of his death execution he wrote a farewell not the the jailer's daughter and signed it "From your valentine"...
  • 14 February is known as the day for mating of birds...
  • Around the years of 1800 American Esther Howland sent the first valentines day card...
  • Men who did not have a valentine used to send a unsigned card to a girl they liked, asking "Will you be my valentine? and the girl would try to find the sender-this looks like it's fun-... (I'm watching a serial called "Downton Abbey", there was a scene as such)
  • In Saudi Arabia all red things reminding of Valentines day is forbidden...
By the way altough I think I remember having a post about this tablet case previously I couldn't find it in my blog... Either I hadn't posted it or it dissappeared for a reason or maybe although I did search for it I didn't see it... If this is a second post about the same thing forgive me...








4 yorum:

  1. Sadece özel günlerde değil her gün sevmek sevilmek gerek desem de bu günü kutlamayı seviyorum galiba ben :)) Aşk, sevgi, sevdiklerimiz, sevenlerimiz hayatımızdan eksik olmasın :))

    YanıtlaSil
  2. bu el emeği göz nuru şirin kılıfa benden kocaman kalp kalp kalp:)

    YanıtlaSil
  3. Ben sizin bu gönderinizi nasıl gözden kaçırmışım? Uzun zaman oldu gerçi bloğuma da uğrayamıyorum son zamanlarda :(
    Sevgililer günü ve diğer özel günler hakkında ben de sizin gibi düşünüyorum, yani annesi olan var olmayan var. Sevgilisine hediye alabilecek olan var, alamayacak olan var! Sanırım sevinçlerimiz arasında bolca da hüzün var kimilerimizin. İşin en tahammül edilemez yanı tüm bunların vahşi bir satın alma, tüketim dünyası oyununa dönüşmesi... Yapacak bir şey yok! Selamlar...

    YanıtlaSil
  4. Bu arada esas bu yorumu yazma sebebimi unuttum, tablet kılıfı bir harika! Bu tür işlere bayılıyorum! Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil