6 Şubat 2015 Cuma

Kanepe yenileme - Sofa renewal

Bu sene oğlum artık yurtta kalmak istemeyip eve çıkmak istediğine bizi ikna edince evdeki bazı mobilyaları ve eşyaları onun yeni evine gönderdim. Hal böyle olunca bodrum katta iki koltuk haricinde oturacak yer kalmadı. Niyetim bir L kanepe almak idi aslında. 
Yıllar önce  eve misafir geldiğinde yatak olarak kullanabileceğimiz (ki o dönem ailem yurt dışında yaşadığı için senede bir gelirlerdi) rahat bir kanepeye ihtiyaç duyduk. Her ne kadar beğenmesek de bütçemize uygun olduğu ve yatak olarak rahat olduğu gerekçesiyle bu kanepeyi almıştık. Yıllar geçti ve artık evde düzgün bir misafir odası olmasına rağmen ben bu kanepeyi bir türlü atamadım. Oğlum büyümüş ve arkadaşlarını yatıya eve getirmeye başlamıştı. Dolayısıyla çok nadir de olsa işime yarayan bu kanepe yıllarca evde gözümü tırmalaya tırmalaya kaldı. 
Günün birinde döşemelik bir parça kumaşı çok uygun fiyata bulunca bu kanepeyi kurtarabilirmiyim  acaba diye düşündüm ve aldım. Kaplayınca ve üzerine renkli yastıklar da dikince hiç fena olmadı. Bu kanepeyi alırken birkaç sene kullanır ve paramız olduğunda atar yenisini alırız demiştik ama kadere bak ki 20 yıldır bizimle...
Aslen niyetim sararmış çam rengi kolları da kumaş ve sünger ile kaplamak idi ama kumaşım yetmeyince kollar açıkta kaldı. Şimdilik üzerindeki yastıklar dikkatimi dağıttığı için bu kollar çok beni rahatsız etmiyor ama ettiği zaman belki onları da boyar yada başka bir çare düşünürüm.   
  
As this year my son convinced us that he needed to rent a flat instead of staying in the university dorm, I arranged some furniture and stuff from our house to his new flat. In the end I was left without much place to sit in the basement floor. My intention was to buy a corner sofa bed.  
Years ago we had a need for a comfortable sofa bed for staying over guests (at that time as my parents were living abroad they were comming over to stay once a year). Although we didn't like it, we'de bought this sofa bed as it was suitable for our budget and comfortable as a bed. Year passed and we arranged a proper guest room but still I couldn't get rid of it. My son had grown up and had started bringing his crowded friends home to stay. Hence this irritating sofa that we only used once in a while stayed in the house.
One day I found a cheap upholstering piece of fabric, bought it thinking if I would be able to save this sofa. It didn't turn out bad when I covered the sofa and sew some cushions for it. When we first bought this sofa we'de decided to use it for a few years and buy a nice one when we have extra money to do so but fate made it stay for 20 years...
Actually my intention was to cover the pine arms that turned yellowish in time with a batting and fabric but as as the fabric was scarce I couldn't do so. For now the cushions on it distract my attention from the arms so I'm not too much bothered with them but when they start bothering me I will think of something. 















10 yorum:

  1. ah bu puantiyeler her yere nasılda yakışıyorlar. çoook güzel olmuş yastıklarda kanepede güzel günlerde kullanılsın.
    bu arada kendime bir ugg bot aldım ne zaman giysem aklıma geliyorsun. asla giymem dediğim botlar ayağımdan çıkmıyor şimdi ne de rahatmış :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Juliette, puantiyeler konusunda tamamen aynı fikirdeyim. Bu arada Ugg bot deyince düşünekaldım... Sanırım beni başkasıyla karıştırdın yada ben bir yerde bunu ima edecek kafa karıştırıcı bir ifade mi kullandım? Bende aslında asla giymem diyenlerdendim, şimdi gözüm alıştı, giyilebilir gibi gelmeye başladı bile... Ama senin buradaki "rahat" yorumundan sonra koşarak gidip alasım geldi... Sevgiler...

      Sil
    2. Aaaa karıştırdım o halde :))) Ben asla diyenlerdendim bir kişi bana dene fikrin çok değişecek demişti benim aklımda sen kalmışsın hay aksi :) olsun seni hatırlamak güzel yine de ne farkeder :) evet kesinlikle tavsiye ediyorum ilk kez bir fuarı hiç yorulmadan ve ayaklarım acımadan gezdim :))
      Mutlu pazarlar..

      Sil
    3. Bence iyi ki karıştırmışsın. Benim için rahat ayakkabı deyince akan sular duruyor, bu sayede bunların bu kadar rahat olduğunu öğrenmiş oldum... Tabanları o kadar dümdüz ve yerle bir ki uzun süre yürümenin veya ayakta durmanın rahat olabileceğini düşünmemiştim hiç... Teşekkürler...

      Sil
  2. Gayet de güzel olmuş, güle güle kullanın :) Atmak işin kolayı önemli olan böyle güzelce değerlendirebilmek değil mi zaten?
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, bir şeyi değerlendirmek bana yenisine almaktan çok daha fazla keyif ve gurur veriyor... Sevgiler...

      Sil
  3. Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık :)) Ben de çok seviyorum böyle kullanmadığım eşyaları yenileyip, yeni almışım gibi kullnmayı.. Çok da severek kullanıyorum :) Sen de iyi günlerde, güle güle kullan :)
    Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Kanepeniz çok güzel, ahşap kolçakları ile çok yerinde olmuş hepsi. Ancak orta sehpayı da çok beğendim, onuda mı siz boyadınız? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Evet sehpayı da ben boyamıştım yıllar önce... Hatta sehpayla kalmayıp atölye olarak kullandığım mekandaki tüm eşyaları da boyamıştım aynı şekilde...

      Sil