3 Mayıs 2012 Perşembe

Gün, anılar ve duvar kağıdı uygulaması - The day, memories and wall paper application

Bugün annemle babamın yazlığa gitmeden önce halletmeleri gereken bazı işleri vardı, Tunalıhilmi ye gittik. Gitmişken de misafirimizle beraber Hacı Arif Bey'de bir öğle yemeği yedik. Garsonlardan biri benden misafirimizin ismini alarak küçük bir jest yaptı. Bu arada ismini yanlış yazmışım...

Today my mum and dad had a few things to sort out before moving to their summer house. We went to TunalıHilmi street. And while we were there we had lunch with our guest in Hacı Arif Bey, restaurant. One of the waiters took the name of our guest from me and made a small gesture.  By the way I spelt his name wrong...


İstanbul da yaşayan dayım iş için tesadüfen Ankara'ya gelmiş günü birlik, oda katıldı bize...

By chance for a bussiness reason my uncle who's living in İstanbul was in Ankara for the day, he also joined us...

Babam,dayım, annem - My dad, my uncle, my mum
Aklıma geldi, Doug'a şu hikayeyi anlattım dayımla ilgili. Ben ortaokuldayken bu dayım (bir de bu dayımın ikizi başka bir dayım var)  iş sebebiyle her Çarşamba Ankara'ya gelir ve beni okuldan alırdı yemek aramızda. Beraber okulun yakınlarındaki bir kebapçıya gider ve yemek yerdik. Beklerdim Çarşamba olsun, dayım gelsin, beraber yemek yiyelim, sohbet edelim diye... Doug dediki, "farkındamısın, yine günlerden Çarşamba, dayın yine iş için burada ve yine kebapçıdasınız?", Hayır, ben kesinlikle farkına varmamıştım, hoşuma gitti, yıllar sonra tekrarlanması...

It came to my mind, I told Doug this story about my uncle. When I was in middle school this uncle of mine (I have another uncle and they are twins) used to come to Ankara for bussiness every Wednesday and we used to go to a kebap restaurant that was near my school in my lunch break. I was looking forward for Wednesday to come so that my uncle would come, we would have lunch together, have a chat... Doug said "Are you aware that today is Wednesday, your uncle is here again for bussiness and you're in a kebap restaurant?" No, I wasn't aware at all, I liked it repeating after all those years...

Buradan dönüşte, bir ara eve uğradım, tam o sırada komşum Nilgün aradı, kızlar toplanmışlar duvar kağıdı yapıyorlarmış. Fotoğraf makinemi kaptığım gibi gittim oraya. Bir sürü şey yaptım ama hiç hayatımda duvar kağıdı yapmadım ve nasıl yapılır onu da bilmem... Kendim için, hem de burada paylaşmak için öğrendim ve fotoğrafladım...

After lunch I went back home, just at that moment my neighbour Nilgün calls, the girls are together in her house, applying wall paper to her walls. I grabbed my photography machine and went directly there. I've done loads of things but I never did any wall papering and I have no idea on how to do it... I learned and took pictures of it for myself and so that I can share with you here.

Nilgün-Hüsniye-Nurhan-Nur

Arı gibi çalışıp, kıkırdayarak kağıtları kapladılar. Resminizi çekeyim dediğimde o yorgunluklarına rağmen poz vermeyi de ihmal etmediler. Hatta ismi lazım değil, ben bunu söyler söylemez koşarak çantasına gidip, aceleyle rujunu süren bile vardı. Kadın milleti, fotoğraf deyince yorgunluğunu unutur, rujunu sürer, pozunu verir, işine devam eder...

They worked like a bee, giggled a lot and covered the walls. When I said I will take there pictures they didn't miss posing. And as soon as I said this, I'm not going to name her but one of them even ran directly to her bag and put on her lipstick. Womenkind, when somebody says photo we forget our tiredness, put on our lipstick, pose to the camera, continiue on with our work...



Akşam olur, iş biter, simitler, kekler, çaylar dökülür ortaya. E ayrılık vakti de geldi hani, ama ayrılık zor... Hüsniyenin eşi onu almaya gelmiş ama... Biraz daha vakit kazanmak için 3-5 bardak çay zorla içirildikten sonra... "hadi canım, hadi sevgilim, artıkk gidelim evimizeee" 

Evening has come, cookies, cakes, tea comes out. It's departing time, but departing is difficult... Hüsniye's husband has come to pick her up... after he is forced to drink 3-5 glasses of tea in order to have some more  time together... "come on my dear, come on sweetheart, let's gooo homeee"


Duvar kağıdı nasıl kaplanır? tüm aşamaları resimli bir anlatım isterseniz BURADAN bakabilirsiniz.

How can you apply wallpaper? If you want a description, all steps having a picture you can click HERE.



4 yorum:

  1. ohhh..ne güzel bir gün geçirmişsin.çok da güzel yansıtmışsın bize..okurken ben yaşadım sanki :) bu arada hemen gidip duvar kağıdı kaplamayı öğrendim,kendi adıma sana bin kere teşekkür ederim,bilmediğim bir şey öğrendim sayende..sana da arkadaşlarına da teşekkürler nilüfercim :)

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşların sayesinde bende öğrendim, artık bir duvar kağıdı uygulaması yaparmıyız Sibelcim? Ben evdeki duvarlara bakıp, kaşınmaya başladım bile...

    YanıtlaSil
  3. :))) yapmazmıyız ..... biz zaten sadece öğrenmeyi değil,yapmayı sevenlerdeniz :))

    YanıtlaSil